Så härligt att få möjligheten att tala till alla dessa underbara ungdomar. Det var ca 1700 besökare i kyrkan ikväll. De var unga och så otroligt öppna. Jag känner mig alltid lite lös och ledig och vill helst stå och samtala med dem om viktiga saker. Det blir inte gärna en strukturerad predikan utan hellre ett samtal under friare former (sådant som kan störa vän av stadgad predikoordning).

Jag läste just om en undersökning i Norge som visar att frikyrkoungdomar inte fått de grundläggande lärosatserna klart för sig under sin uppväxt i kyrkan. Det är allvarligt. Vi måste kunna, om än under lediga former, undervisa om synd, dom, nåd och rättfärdighet, om korset, blodet, Jesu död och uppståndelse, om Andens liv, helgelse och efterföljelse på ett klargörande sätt så att det blir attraktivt för unga människor att på allvar följa Jesus. Det räcker inte med att bara berätta vittnesbörd eller försöka få fram stämningar. Vi lever av Guds Ord!

Vi har sannerligen inget att skämmas för utan tvärtom måste vi vara grundligt evangeliskt bibliska om inte vår tro skall spädas ut i nästa generation och sedan helt försvinna. Tack gode Gud för grundläggande bibelundervisning i enkel och praktiskt form så att unga männsikor kan ta den till sig. (Det gäller både de bibliska händelserna och den bibliska läran.)  Och de gör de!! Ikväll blev också många ungdomar andedöpta. Det är en sådan livsförvandlande upplevelse och en gåva från vår himmelske Fader som vill ge av Anden till den som ber om det!