Det är redan söndag och Europakonferensen är nästan över. Vi har ett möte kvar. Carl- Gustav Severin skall predika. Sedan har vi missionärsträff och gemenskap ute på Ribbeingebäck i eftermiddag Det har gått så fort och varit så välsignat. En härlig fest inför Guds ansikte med så mycket glädje, undervisning, fest, gemenskap och Jesusnärvaro.

Och så många människor. Det är omöjligt att räkna hur många som deltagit. En del stannar hela veckan. Andra kommer i början av veckan. En del kommer i slutet, till helgen. Några kommer för ett möte, en talare osv. Hur många som gått in och ut genom dörrarna, ja, det blir många tiotusentals om man skulle kunna räkna.

Det har varit en sådan bredd och mognad på talarna och glädje har präglat dem allihop. Mark Conners undervisning om församlingen var så bra. Suliasi Kurulos trosundervisning och passion för mission i hela världen var så präglad av Jesus. Charles och Sue Whiteheads undervisning och vittnesbörd om Andens verklighet under 1900-talet och i vardagslivet var så bra. Det är härligt hur Herren kommer till i alla sammanhang.  Och Hans Weichbrodts fredagskväll, den var fantastisk! Igår kväll, lördag, hade vi en fest och många blev berörda av Guds Ande och man kunde se hur längtan efter livet i Anden växte hos många, inte minst hos ungdomarna.

Jag tror att Herren kommer att ge oss en ny besökelse i Sverige som resulterar i ett återvändande till det sanna övernaturliga livet i Andens kraft. Det kommer också att innebära en ny hunger efter Ordet och den sunda läran. Vi kommer då att uppskatta och förstå, älska och kunna relatera till alla delar av Kristi kropp. Det har med andlig mognad att göra.  Samtidigt kommer detta, om vi är öppna och inte självcentrerade att ge oss en ny nöd för de förlorade, inte av plikt utan av kärleksfull medömkan över den vanlige svenskens svåra andliga situation.

Jesus älskar Sverige och vill hjälpa och beröra varje svensk. Det kommer det säkert att bli motstånd på. Det kommer både att bli bistra och välsignade tider men med Andens hjälp har vi vår bästa tid framför oss. Jag tror att det kommer en stor skörd av svenskar, gammel- och nysvenskar som kommer att hitta Jesus, hitta hem till Gud.