Några veckor innan vårseminariet börjar det slå till i mig. Jag får lust att helt dra mig undan för att be och förbereda mig för denna viktiga vecka som jag haft varje år nu under så många år, ända sedan mitten på 80-talet. Det känns som ett stort privilegium att kunna ta ett ämne och sedan undervisa det under några intensiva dagar för så många människor.

I år kommer jag att tala om Den Helige Andes gåvor, nådegåvorna. Det finns ett så stort behov, inte bara av undervisning om detta utan att komma allt djupare in i det Andens liv och tilltal som gör att nådegåvorna flödar mer fritt i våra liv. Nådegåvorna och det sanna övernaturliga livet är en viktig förutsättning för att evangeliets kraft skall bli synligt idag. Det är Anden som manifesterar Jesu liv idag, både hans personlighet,karaktär och förmågor.

Pingstväckelsen och den karismatiska väckelsen har inneburit en revolution i kristenheten och en förlossning av sällan skådat slag under 1900-talet och detta är någonting som bara kommer att fortsätta, växa och fördjupas i hela Kristi kropp.Denna väckelse är inte begränsad till ett antal rörelser utan är en välsignelse för varje enskild troende i alla kyrkor. Jag är övertygad om att var och en av oss kan få vår egen personliga Pingst och hjälpas ut i ett liv som är fyllt av det övernaturliga där Andens gåvor på en naturligt sätt manifesteras i våra liv till hjälp för människor runtomkring oss.

Jag ser verkligen fram emot att undervisa om detta, både från Bibeln och från mina och andras personliga erfarenheter. Jag tror att Den Helige Ande kommer att vidröra många människor under detta seminarium, till vederkvickelse och förnyelse, och att många kommer att komma ännu mer ut i det Andens liv och den Andens kraft som jag tror varje kristen längtar efter.

Inte minst kommer det många förkunnare från många olika länder. Jag står i tro för att många av dessa, som ofta har tunga bördor och kan känna modlöshet får möta Herren på ett nytt och vederkvickande sätt.