Det är glädjande, väldigt roligt faktiskt, att Anders Sjöberg nu är ordförande för SEA (Svenska Evangeliska Alliansen). Han är en mycket duktig bibelteolog och god kommunikatör. Inte minst är han stark på de centrala kristna dogmerna och på Jesu person och verk.

Han blir en stor tillgång för alla de som undrar varför det är så tyst i många predikstolar angående det centrala i den kristna tron. Samtidigt har han ett patos  för förnyelse och evangelisation och är öppen för den karismatiska dimensionen i det kristna livet.  Det skall bli riktigt roligt att se hur SEA kommer att växa till under hans ledarskap.

Men, som sagt, inte att förringa varken Stefan Gustavsson som gör ett så bra apologetiskt arbete eller Mats Tunehag som nu slutar på ordförandeposten. Och SEA växer redan rejält vilket är glädjande! I framtiden kommer nog SEA att få stor betydelse när det gäller en större enhet, djupare teologisk insikt och mer slagkraft i den annars lite spretiga väckelsekristna ådran i Sverige.

Det vore underbart om SEA kunde bidra till en bibelrenässans ibland kristenheten i Sverige. Guds ord är och förblir sanning och grunden för vår tro. Oavsett vad media eller andra tycker om Bibeln så är Guds ords sanning den enda starka grund som det håller att stå på. Och Bibeln är lika aktuell idag som någonsin. Vad som är viktigt är dock att vanligt folk som inte går i kyrkan får både höra evangelium klart och tydligt och möta dess kraft igenom oss. SEA kan säkert vara en hjälp att även mobilisera i vardagsevangelisation.