Det var ett fantastiskt möte på söndagskvällen. Det var härligt att stå och prisa Herren, både starkt och stilla. Bennys undervisning där han gick igenom några dagar, 48 timmar i Jesu liv och tjänst, Mt, 8, och hur Jesus botade de sjuka var så bibliskt och starkt just däri att han följde texten och beskrev det hela mycket levande. Idag har jag hört om ett flertal helanden som ett resultat av gårdagens möte. Jesus kom på en mycket starkt sätt i centrum. Det är så roligt när Benny Hinn står starkt i sin helandetjänst och blir till välsignelse för många.

Inte minst var det starkt när så många araber, irakier, syrier m.fl  kom fram för förbön. Denna delen av mötet upplevde jag som starkt profetiskt. inte bara att Herren vill nå ut i dessa länder utan att Jesus vill använda våra kristna invandrare här i Sverige för att ge os svenskar evangeliet. Det var oerhört gripande att se dem och höra dem. Inte minst mannen från Irak som undrade varför deras land inte kunde ha fred när vi har det i Sverige. Inom några år kommer vi nog att se en helt annan situation i Sverige och tacka Gud för dessa troende som antingen mötte Jesus här eller kom med Jesus till Sverige och vitaliserade Sveriges kristenhet.