Det var en fest att höra Reinhard Bonnke igår kväll. Han är nu över 70 år och har en långt liv som evangelist bakom sig men är still going strong. De sista tio åren har han i sina kampanjer fått vara med om att ta emot 55 miljoner avgörandekort  från människor som avgjort sig för Kristus. Dessutom tusentals mirakulösa helanden. Undrar vad media tycker om dessa siffror? Det måste väl uppröra en och annan grävande journalist och kristen skeptiker som nu väl måste dra ut i härnadståg för att försöka dra detta i tvivel?
Men nu är ju detta inte i Sverige utan i de delar av världen där den kristna tron är mer vital, starkare och framförallt växer  mycket mer. Kanske det just är det cyniska tvivlet och irritationen över att det faktisk finns andra former som tron uttrycks på än det särpräglat svenska som faktiskt är ett hinder i vårt land. Herren kanske inte tillåter att vi skall få det just på det sätt vi vill ha det jämt? Ibland är det kanske bristen på generositet och lusten efter att finna fel som verkligen hindrar oss att komma vidare? I alla fall har vi, torts allt, väldigt mycket att glädja oss över när det gäller vad Gud gör över hela världen. Han skall nog få bukt med oss här hemma också:)

Nåväl, det var en mycket bra kväll. Efteråt fick jag tillfälle tillsammans med en skara härliga pingstpredikanter att sitta och samtala med Bonnke som jag träffade första gången 1986. Det var en fest att möta honom igen. Han är en av giganterna i Guds rike idag med en sådan passion att få ut evangeliet till varje människa i denna värld.