Den 12-15 februari 2015 kommer jag att hålla en retreat på Berget,  St. Davidsgården, i Rättvik.  Temat är ”I Kristus, med Kristus, genom Kristus”.  Jag ser verkligen fram emot denna retreat. Det är inspirerande och mycket välgörande att stilla ner sig några dagar. Inte minst i det  hektiska liv många lever i med så många plikter, stora och små och så mycket krav som ständigt ställs på oss.

Att bryta stressens grepp om oss, att släppa taget om almanackan och istället låta sig föras in i bönen är en stor gåva från Herren. Att stänga ute bullret och allt som vill  splittra tillvaron och istället låta sitt inre lägga sig till ro är både viktigt och vederkvickande.  Att steg för steg lyssna inåt, vänta  och framförallt inte bara tillbe Gud för att själv omedelbart få snabba bönesvar eller yttre känslostimulans utan istället kunna falla ner i tillbedjan och vara inför den Högste och fokusera på att ära och tillbe Honom, för hans skull, inte bara för min egen. Det är ju vad vi djupast sätt är skapade till. Det skapar också en sådan djup inre tillfredställelse. Det justerar den inre kompassen och gör det lättare att höra Guds röst igen. Det tar bort hinder och bördor och producerar en inre glädje.

Denna retreat kommer att fokusera på vem Jesus Kristus är, hur han som den gode Herden bär oss, leder oss, föder oss och är vårt allt men också hur urskiljandet av hans röst och hur öppenheten för honom gör att han kan verka genom oss.

Och för er som kanske är lite undrande. Detta är inte en katolikvärvarretreat om nu någon skulle tro det utan en retreat där vi tillsammans söker Gud. Jag är glad över denna möjlighet och att få väva in undervisning och erfarenheter som jag burit med mig igenom många år.

Välkomna att vara med och att tillsammans söka Hans ansikte, finna Honom, tillbe Honom och vara i och med Honom.